Forum Megaman Zero Game Strona Główna Megaman Zero Game

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Megaman Zero Game Strona Główna -> Wspomnienia / Hyde Park
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arxel




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 4224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:44, 16 Maj 2010    Temat postu: Mechanika

Jakby co to zawsze temat można przerzucić do innego działu.

A więc jak będzie działać mechanika?
Bardzo prosto: Każdy punkt statystyki i umiejętności daje nam jedną kość k10 do testu.

Np. Mamy 1 siły i brak umiejętności MG rzuca jedną kością.
Mamy 3 zręczności i 4 atletyki: MG rzuca 7xk10

Podczas rzutu jeśli na kości wypadnie wynik od 7 do 10 to liczy się to jako punkt sukcesu. Jeśli na kości wypadnie 1 to liczy się to jako punkt porażki. Jeśli po odjęciu ich od siebie mamy więcej punktów sukcesu to się udało. Jeśli wyjdzie na zero to po prostu nam nie wyszło. Jeśli będziemy mieli wynik ujemny ( przewagę punktów porażki) to mamy krytycznego pecha i dzieją się rzeczy niemiłe.

Jeśli na kostce wypadnie 10 to znaczy, że gracz ma szczęście i ta kość jest przerzucana. (np. wypadło 10 i rzucamy jeszcze raz. Jeśli teraz wypadnie 9 to będzie się liczyło jako dodatkowy sukces.) Jeśli po przerzucie znowu wypadnie 10 to dalej przerzucamy i tak aż do skutku.

Te przedziały będą się mogły oczywiście zwiększać lub zmniejszać ( większe ryzyko pecha czy mniejsza szansa na sukces) zależnie od przedmiotów/skilli/buffów/whateva.


Statystyki
WAŻNA UWAGA! Statystyki nie są na stałe dopasowane do testów. Bo o ile walcząc bronią zawsze będziemy używać umiejętności Broń Biała to już MG decyduje czy dana sytuacja wymaga Siły czy Zręczności ( A czasem i Szczęścia) i w oparciu o statystykę którą wybrał wykonuje rzut.

A więc po kolei:

Siła - Nasza tężyzna fizyczna. Ile możemy unieść, jak szerocy w barach jesteśmy, jak mocno możemy kogoś uderzyć i inne.
Specjalne: 6pkt - Możemy giąć metal w rękach.
7 pkt - Przebijamy się przez cienkie ściany
9 pkt - Przebijemy się nawet przez grubą scianę.
10 pkt - ... A więc mówisz, że mam przed sobą 50 cm zaporę z Tytanu? HA!

Zręczność: Nasza szybkość, zwinność, czas reakcji i inne podobne.
Specjalne: Przewaga 4 pkt zręczności ( np. postacie o zwinności 6 i 2) sprawia, że postać jest dla przeciwnika zbyt szybka by mógł za nią nadążyć ( Efekt znany z anime Razz)

Wytrzymałość: Odporność na obrażenia, ale i na choroby, wirusy, zakażenia, ale też nasza wytrwałość i energia
Specjalne: 7 pkt - Choroby nas nie ruszają
8 pkt - Żadna trucizna nam nic nie zrobi
10 - Mówi mi Zaraki Kenpachi ( Mogą nas zranić tylko postacie z siłą 6 lub wyższą)

Inteligencja - Tak właściwie wiedza. Nasz wyuczony i wytrenowany umysł, zdolność przyswajania wiedzy.
Specjalne: Każdy punkt inteligencji powyżej 5 daje nam dodatkowy punkt do wydania przy kolejnym poziomie ( na 6: +1, na 7: +2 itd.)

Spryt - Naturalny instynkt/zdolność pojmowania, szybkość zrozumienia sytuacji/reakcji, kreatywne działanie.
Specjalne: od 7 poziomu możemy zastępować sprytem jakąś umiejętność pomniejszając o 2 ( np. mając 7 sprytu możemy zadeklarować, że mamy Prowadzenie Pojazdów na 5. Ilustracja: http://www.youtube.com/watch?v=FOS9R0PcQyQ)

Siła Woli - Siła naszego umysłu, odporność na manipulacje ale także odwaga czy odporność na moce psychiczne.
Specjalne: 7 pkt - Nieustraszony
8 pkt - Nieustępliwy ( Przekonać do czegoś może nas tylko ktoś o Charyzmie wyższej lub równej naszej SW)
10 pkt - Forteca ( Działają na nas tylko moce psioników o SW większym od 9)

Charyzma - Nasza prezencja, zdolność manipulacji innymi, naturalny urok, zdolności przywódcze.
Specjalne: Od 5 poziomu otrzymujemy 5% zniżki w cenach ( na 6: 5%, na 7: 10% itd.)

Spostrzegawczość - Zauważanie szczegółów, kojarzenie faktów, rozpoznawanie zamiarów i emocji.
Specjalne:
6 pkt - MG powinien nam zdradzić słabe punkty przeciwnika jeśli już kiedyś walczyliśmy z takim modelem.
8 pkt - Nie do oszukania ( Okłamać cię może tylko ktoś o Charyźmie wyższej lub równej twojej Spostrzegawczości)

Szczęście - Chyba nie trzeba tłumaczyć.
Specjalne: 6 pkt - 20 % wyższe looty/szanse na znalezienie czegoś ciekawego.( + 2 do rzutu kostką)
8 pkt - Fart ( Od działań przeciwnika odejmujesz tyle kostek ile masz szczęścia)
10 pkt - FART!!!!!!111one ( Jeśli przy rzucie wypadnie 1 to zamiast punktu porażki otrzymujemy przerzut)
*Minus: - Dwie strony monety - Gdy może nam się stać coś złego
6 pkt: MG przerzuca 2 sukcesy. Jeśli nie wypadnie znowu sukces to się nie liczą.
10 pkt: Jeśli wypadnie 10, a po przerzucie znowu 10 to nie wykonujemy dalszych przerzutów. No bo bez przesady.


STATYSTYKI NIEROZWIJANE:
HP: (Siła + Wytrzymałość) x2
Energia: (Wytrzymałość + Siła Woli) x2 - Użycie Skilli i Mocy Psionicznych
Inicjatywa: (Zręczność + Spryt) /2 - Szybkość działania w Walce
Obrona: (Wytrzymałość + Zręczność) /2 - Pasywna wytrzymałość ciała. Odejmujemy ją od kostek przeciwnika zanim wykona rzuty by nas zaatakować.

Rozdzielanie statystyk
Podstawowo mamy 1 w każdej statystyce. I nie można mieć mniej. Nie ma górnego limitu. Mamy 13 punktów do rozdzielenia między statystyki. 5-ty punkt kosztuje nas wydanie dwóch punktów. ( Czyli za statystykę na 4 płacimy 3 punkty, a za statystykę na 5 płacimy 5 punktów)

Umiejętności
Do każdej umiejętności można wykupić specjalizację ( np. miecze w Broni Białej czy taniec w Sztuce. Specjalizacja może też dotyczyć sytuacji, np. Na koncercie czy Walka z grupą). Specjalizacja dodaje nam 1 kość i niweluje 1 punkt porażki. Do każdego działu wykupujemy osobne specjalizacje.

* Broń Biała
* Broń Palna
* Walka Wręcz
* Rzucanie
* Taktyka ( Odpowiada za toczenie walki w grupach i skomplikowane manewry)
* Niezłomność ( Odporność na ból/strach i ataki psychiczne/przekonywanie)
* Sztuka ( Taniec, Śpiew, Malarstwo, Rzeźba, Instrumenty i co tam sobie jeszcze wymyślicie)
* Charakter ( Siła naszych działań w konfrontacjach społecznych. Zastraszanie, Perswazja, Przesłuchiwanie, Umiejętność Konwersacji i inne podobne)
* Odporność
* Sztuka Przetrwania ( Zdolność radzenia sobie w trudnych warunkach. Także rozpoznawanie co jest trujące a co zajebiście trujące)
* Rzemiosło ( Tworzenie przedmiotów. Jako jedna z 2 zdolności jest dzielona na działy które rozwijamy osobno.
Precyzja - Małe przedmioty lub tworzenie ozdób ( biżuteria i inne podobne). Wszystko co wymaga precyzji.
Budownictwo - Budynki, ale też np. wielkie mechy. Wszystko w dużej skali.
Wojna - Tworzenie broni i związanych z nią mechanizmów.
Użytek - Przedmioty zwyczajne. Meble, narzędzia i inne takie.
Spożycie - Jedzenie, chemia, narkotyki i inne rzeczy jednorazowego użytku/organiczne. Także tworzenie np. lekarstw czy wspomagaczy bojowych.
* Analiza ( Szukanie śladów, przeprowadzanie wywiadów, szukanie danych, odnajdywanie ukrytych przedmiotów i podobne)
* Wykształcenie ( Nasza wiedza w jakiejś dziedzinie. Każdą dziedzinę rozwijamy osobno. Sami wybieramy kierunek ogólny - np. Mechanika, Elektronika, Medycyna, Chemia, Psychologia, Biologia itp.)
* Leczenie ran
* Atletyka ( Wspinaczka, akrobatyka, skoki, ucieczki, podnoszenie ciężarów i podobne)
* Uniki
* Skradanie się
* Półświatek (Kradzież, otwieranie zamków, szukanie szemranych kontaktów/paserów i pdobne)
* Kierowanie pojazdami
* Żegluga
* Pilotaż
* Biurokracja ( znajomość prawa, orientowanie się w dokumentach, ale także przekonywanie "pani z dziekanatu")
! Dodatkowe umiejętności mogą zostać dodane/umiejętności mogą zostać rozbite na kilka jeśli będzie widać brak zbalansowania!

Rozdzielanie umiejętności
Bazowo nasza stopień w jakiejś umiejętności to 0. Na tym poziomie mamy 1 kostkę mniej przy teście (Ten minus znika gdy wykupimy umiejętność na poziom 1). Mamy 22 punkty do rozdzielenia między umiejętności.


Ekwipunek
Ekwipunek tak na prawdę tylko dodaje nam kostki lub odejmuje je przeciwnikowi.


Testy
Testy proste:
Rzucamy tyloma kostkami ile mamy statystyki + umiejętności. Jeśli mamy choć jeden sukces to się nam udało. 5 sukcesów oznacza, że coś nam się udało epicko ( Bonusy według oceny MG)
Kiedy: Sytuacje w których nie liczy się to jak dobrze nam wyjdzie/nie ma limitu czasowego.

Testy Otwarte:
Rzucamy tyloma kostkami ile mamy statystyki + umiejetności. Ilość sukcesów oznacza jak dobrze/jak szybko nam się udało (Ocena MG).
Sytuacje: Ważna jest jakość/czas (np. Ucieczka, wytwarzanie broni, Koncert)

Konfrontacja:
Gracz i przeciwnik rzucają każdy pulą statystyka + umiejętność. Liczą swoje sukcesy i odejmują od siebie. Osoba która uzyskała przewagę 1 sukcesu wygrywa. Przewaga 5 sukcesów daje bonusy ( Przeciwnik się odsłania/traci turę, konkurent w dyskusji przez nieuwagę ujawnia słabość, w konkursie wynalazków udało nam się zastosować nietypowe rozwiązanie i na pewno wygramy, zadajemy 2x więcej obrażeń i inne jakie wymyśli MG)
W walce każdy sukces przewagi oznacza zabranie 1 HP.
Sytuacje: Starcia 2 lub więcej osób. ( Walka, skradanie się, kradzież, konkursy wiele innych)

Rozwój
Po wygranych walkach normalnie otrzymujemy EXP i kasę.
Po zdobyciu poziomu otrzymujemy 5 Punktów Rozwoju, za które mozemy kupować statystyki, umiejętności, skille, moce i co tam jeszcze chcecie. Nie musimy ich wydawać od razu, ale możemy je wydawać tylko gdy nasza postać jest w bezpiecznym otoczeniu ( nie w środku walki/ucieczki, a np. w bazie czy kryjówce)
Koszty:
Statystyki: Do 5 punktu włącznie - Nowy poziom statystyki x2
Od 5 do 10 punktu włącznie - Nowy poziom statystyki x3
Powyżej 10 - Nowy poziom x 4
Umiejętności: Nowy poziom x2
Skille/Moce: Wycena MG - Wydajemy gdy chcemy się nauczyć.
+ 3 HP: 4 punkty
+ 3 Energii: 3 punkty.

Programy/strony
[link widoczny dla zalogowanych]

C.D.N[/i]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arxel dnia Nie 20:45, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arxel




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 4224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:46, 16 Maj 2010    Temat postu:

Mechanika jest testowa więc dyskutujcie/wskazujcie błędy.

Mechanika może podlegać zmianie więc do dyskusji można wrócić np. po miesiącu gry Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alduron
Prime Admin



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 2125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:26, 16 Maj 2010    Temat postu:

7th sea? xD Mi się podoba to co dałeś na razie, ale zobaczymy jak innym się będzie podobać Razz GZ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arxel




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 4224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:29, 16 Maj 2010    Temat postu:

Alduron napisał:
7th sea? xD


Nie bardzo Very Happy Znaczy tam też masz k10, ale mechanikę oparłem na modyfikowaniu Exalted/WoDa ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alduron
Prime Admin



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 2125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:23, 16 Maj 2010    Temat postu:

ok, dobra niech się randomy wypowiedzą teraz, co sądzą o zarysach silnika żebys nie musiał na darmo pisać, jak się nie spodoba Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yamitsu




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 0x80D6FC19
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:13, 17 Maj 2010    Temat postu:

Rzucanie kostkami eh?
Nie ma sprawy, przepiszę sobie na szybko swój program do rzucania kostkami pod te, które będą tu potrzebne i już...
Nie mam nic przeciw, ale komu się będzie chciało w to bawić?
No, wasza decyzja, ja się dostosuję jakoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alduron
Prime Admin



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 2125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:58, 17 Maj 2010    Temat postu:

mi, prawdę mówiąc na PBFa bardziej pasuje stara mechanika, dlatego własnie chciałbym się dowiedzieć: Czy wam podoba się bardziej Arxelowa mechanika, czy stare MMZerog

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekman




Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 2612
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 7:58, 18 Maj 2010    Temat postu:

Kości nigdy dobrze nie wychodzą na PBFach. Wiele czynności wymaga bezpośredniego kontaktu gracza z MG, np. umiejętność która pozwala graczowi wybrać kość, którą chciałby przerzucić. Oczywiście można kombinować bez takich talentów/umiejek/myków, ale wtedy kości tracą na wartości. Nie mówię, że system Krzyżyka był idealny. Krzychu stworzył takiego storytell'a w kamuflażu. Czasem można użyć do niego kości, ale i tak w większości opierał się na widzimisię MG.

Oprócz tego, na dłuższą metę system Arxela chyba miałby parę niedociągnięć. Trzeba by wtedy nerfować, a że przynajmniej kilka postaci będzie wtedy rozwiniętych, doszłoby do kolejnych pierdółkowatych kłótni o system.

Jestem za starym systemem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yamitsu




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 0x80D6FC19
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:43, 18 Maj 2010    Temat postu:

Zgodzę się, że generalnie kości na PBFach mogą nie przejść bez odpowiedniego przygotowania, jednakże gdyby coś, dam radę operować również kościami nawet jeśli nie będą one wymagane...
Proponuję takie coś
Zostać przy starym systemie, ale w razie wątpliwości, np. czy postać ma trafić czy nie, kość dajmy na to k20 zostaje jako wyjście awaryjne, czyli generalnie lecieć na tym jak to nazwałeś "widzi mi się", ale zezwolić również na używanie kości gdzieniegdzie
Ale namieszałem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Silvan
Gość






PostWysłany: Wto 19:37, 18 Maj 2010    Temat postu:

Według mnie system Arxela można by poprawić....Jednak jeśli wszystko będzie przy użyciu kości.....to co jak będzie sytuacja w której zupełnie nie można chybić a z kości wyjdzie ci że chybiliśmy? Stary system też nie był genialny...Ale wystarczy tam parę poprawek i też przydałaby się lista co można za ile punktów a co nie w starym
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTOSh




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Neo Arkadia OFC!!

PostWysłany: Wto 20:02, 18 Maj 2010    Temat postu:

wolę Arxelowy... dlaczego? bo mam wszystko jasno jak na dłoni - łatwiej mi wyliczyć co bardziej sie opłaca. Jest bardziej przejrzysty i łatwiej zrobić nim postać pod "specjalizację" ... ba... już nawet miałbym pomysł na swoją...
Ale róbta co chceta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alduron
Prime Admin



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 2125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:11, 18 Maj 2010    Temat postu:

O mechanice piszcie przy ankiecie i zagłosujcie - będzie jasne co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasuke




Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:23, 18 Maj 2010    Temat postu:

fajny pomysł, chociaż pewnie i tak nie wszyscy beda zawsze tymi koscmi rzucali ;p czekam z niecierpliwością jak sytuacja się rozwinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yamitsu




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 0x80D6FC19
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:21, 18 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
...to co jak będzie sytuacja w której zupełnie nie można chybić a z kości wyjdzie ci że chybiliśmy? Stary system też nie był genialny...

Podaj mi taką sytuację, tylko realną a nie w stylu: "zakradam się niezauważony za przeciwnika i strzelam mu kulkę w łeb"

EDIT #1
Po za tym jeśli już by do takiej sytuacji doszło to możesz być pewien, że nikt nie będzie rzucał kościami by aby na pewno się upewnić, że na 120% trafiłeś


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yamitsu dnia Wto 21:22, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trey




Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 2651
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:28, 18 Maj 2010    Temat postu:

A najlepiej to połączyć systemos Xusa razem z wypocinos Arxela.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Megaman Zero Game Strona Główna -> Wspomnienia / Hyde Park Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin